Trainingen

Succesvolle en inspirerende bedrijven hebben één ding gemeen; ze hebben een heldere bedrijfsdoelstelling én ze hebben hart voor hun medewerkers. In wezen weten we dit allemaal, maar we weten niet altijd wat er nodig is om dit tot stand te brengen en te bereiken. Zin en Zakelijkheid adviseert en begeleidt organisaties bij hun vraagstukken op dit gebied. Dit doen we in de vorm van advies, coaching en training (op maat).

Hieronder een selectie uit het aanbod!
Wilt u weten wat Zin en Zakelijkheid voor uw organisatie kan betekenen?
Neem contact op en vertel ons wat uw wensen zijn.

 

Persoonlijke effectiviteit en leiderschap

Leiderschap begint bij jezelf. Het vraagt om zelfkennis: kennis van de eigen ambities, drijfveren en van de wijze waarop je je gedraagt en bij anderen overkomt.
Ieder mens is uniek met zijn eigen kwaliteiten, drijfveren en levenservaring. Het is een kunst om helemaal jezelf te zijn en je kwaliteiten en persoonlijke missie tot uitdrukking te brengen in je dagelijkse werk. In de loop van ons leven hebben we “geleerd” om bepaalde kwaliteiten achter te houden en dit te compenseren door andere kwaliteiten juist te veel in te zetten.

Lees meer »

 

Goed functionerende teams zijn van cruciaal belang voor een organisatie, omdat ze strategische organisatiedoelen omzetten in concrete resultaten. De mensen binnen een team zijn van elkaar afhankelijk om de vastgestelde resultaten te realiseren. Zin en Zakelijkheid helpt teams optimaal te functioneren, door:
 ▪  te focussen op het realiseren van de teamdoelen;
 ▪ maximaal gebruik te maken van de individuele kwaliteiten van de teamleden;
 ▪ aandacht te geven aan de teamdynamiek.  

Teams opereren effectief wanneer teamontwikkeling een bewust leerproces is waarop gestuurd kan worden.

Lees meer »

Communicatietrainingen

Zin en Zakelijkheid richt zich op de interne communicatie van bedrijven. Daar bevindt zich het startpunt van zakelijk succes. Dat wat een bedrijf uitstraalt wordt mede bepaald door de mensen die er werken en de cultuur die ze gezamenlijk (on)bewust vormen. De buitenkant is een logisch gevolg van de binnenkant. Toch hebben organisaties vaak onvoldoende aandacht voor de interne communicatieprocessen.

Lees meer »

Verkooptrainingen

Verkopen is vooral de wens hebben de ander beter te begrijpen, voordat een verkoper de wens heeft begrepen te worden. Luisteren, begrip tonen, vragen stellen, jezelf blijven en meehelpen met het vinden van een oplossing ligt wat ons betreft veel dichterbij het begrip verkopen dan de traditionele opvattingen van dit vak zoals het ‘voet tussen de deur krijgen door slimme verkooptechnieken’

Lees meer »

 

 

Sorry, er zijn geen berichten.